Kas Yra Influenceris? Kaip Juo Tapti?

Influenceris (liet. nuomonės formuotojas) – tai asmuo, turintis įtakos tam tikrai tikslinei auditorijai ar žmonių grupei tam tikroje nišoje ar pramonės srityje. Šis asmuo turi didelį nuolatinių sekėjų skaičių, kurie domisi ta viena konkrečia sritimi. Influencerio sėkmės paslaptis didinant nuolatinių sekėjų skaičių yra ta, kad žmonės pasitiki jo nuomone vienu ar kitu klausimu. Dėl šios priežasties tam tikrų nuomonės formuotojo reklamuojamų produktų ir paslaugų rekomendacija arba reklama skatina sekėjus pirkti. Influenceriai turi didelę socialinę įtaką, kurią skleidžia savo socialinėse medijose ar internetinėse svetainėse, todėl gali įtakoti tai, ką žmonės perka. Kadangi influenceriai turi specialių žinių, autoriteto ar įžvalgos apie konkretų dalyką arba nišą, todėl didėja įmonių ir prekių ženklų susidomėjimas jais. Tai reiškia, kad nuomonės formuotojas padeda įmonėms vykdyti „influencerių rinkodarą“, t.y. kuria prekės ženklo autoritetą dėl kito asmens geros reputacijos ir žinomumo.

Kas yra influenceris?

Influenceris – tai įtakos kitų žmonių veiklos ar pirkimo įpročiams turintis asmuo, kurį socialinėse medijose seka didelis skaičius žmonių. Nuomonės formuotojai kuria vaizdo įrašus, podcast’us, informacinius pranešimus ar įrašus, kuriuose reklamuoja įvairius daiktus, produktus, kalba apie keliones, sveiką gyvenseną ir pan., taip įtakodami kitų žmonių pasirinkimus. Iš pradžių įmonės ir prekių ženklai, kaip influencerius, samdė sportininkus ir įžymybes, nes jie dėl savo pasiekimų turi daug juos sekančių žmonių. Tačiau dabar influenceriu gali tapti bet koks žmogus, kuris savo kuriamu turiniu sugeba pritraukti didelį skaičių sekėjų. Nuomonės formuotojai yra skirstomi į keletą kategorijų:

  • Įžymybės – menininkai, sportininkai ir popkultūros žvaigždės;
  • Pramonės ekspertai – minčių lyderiai;
  • Mikro influenceriai – asmenys, turintys įtakos socialinei žiniasklaidai;
  • Tinklaraštininkai – turinio kūrėjai.

Nuomonės formuotojai prekių ženklams yra naudingi tuo, kad jie sukuria patikimumo jausmą kažkokiu produktu, paslauga ar preke, ir tokiu būdu skatina žmones tas paslaugas ar produktus pirkti.

Kaip tapti influenceriu?

Influencerių rinkodara yra šiuolaikinis rinkodaros reiškinys, kuris tapo pagrindine rinkodaros taktika. Beveik visose pagrindinėse pramonės šakose padaugėjo influencerių, kuriuos prekės ženklai naudoja savo produktų ir paslaugų reklamai labiau nei bet kada anksčiau. Būti nuomonės formuotoju tapo toks pelningas užsiėmimas, todėl nenuostabu, kad kiekvienas nori juo būti. Patarimai, kaip tapti influenceriu:

  • Pasirinkite savo nišą:

Prieš pradėdami savo kelią tapti influenceriu, pirmiausia turite pasirinkti savo nišą. Geriausia pasirinkti nišą, kuri jus domina ir apie kurią galėtumėte nuolat kurti turinį. Taip pat turėtumėte turėti tam tikro lygio patirties ir žinių šioje srityje, kad galėtumėte įsitvirtinti kaip nuomonės formuotojas. Kaip influenceris turėsite tyrinėti ir skelbti turinį pasirinktoje interesų srityje, todėl svarbu pasirinkti tai, kas jums tikrai patinka.

  • Optimizuokite savo socialinės žiniasklaidos profilius:

Pasirinkus savo mėgstamą nišą, kitas žingsnis yra pasirinkti pageidaujamas socialinės žiniasklaidos platformas ir susikurti arba optimizuoti savo profilius. Dažniausiai dauguma influencerių yra populiarūs tik vienoje ar dviejose socialinės žiniasklaidos platformose. Taigi, dėl šios priežasties geriausia sutelkti savo pastangas tik į 1 – 2 socialinius kanalus ir sukurti naujus profilius arba optimizuoti esamus.

  • Supraskite savo auditoriją:

Prieš pradėdami kurti turinį ir jį skelbti savo socialinėse platformose, turite suprasti savo tikslinę auditoriją. Influenceriai turi įtakos tik savo auditorijai, kuri yra suinteresuota tik tuo skelbiamu turiniu. Taip yra dėl to, kad tam tikros nišos influenceris netinka visiems žmonėms, o tik tiems, kurie turi panašių interesų toje pačioje nišoje. Norint tapti influenceriu, svarbu žinoti, kam taikote savo turinį, o tada daryti tai, kad sukurtumėte lojalių sekėjų bazę. Norėdami suprasti savo auditoriją, pirmiausia galite analizuoti savo dabartinę stebėtojų bazę, kad gautumėte įžvalgų apie jų demografinius rodiklius ir pomėgius.

  • Kurkite ir skelbkite atitinkamą turinį:

Kitas žingsnis norint tapti influenceriu – skelbti naudingą ir aktualų turinį savo sekėjams. Tai yra, kuo daugiau galėsite bendrauti su savo auditorija, tuo daugiau žmonių paveiks jūsų nuomonė ir rekomendacijos. Kurti ir skelbti turinį – tai yra svarbiausias reikalavimas norint būti influenceriu. Turite suformuluoti turinio strategiją ir naudoti įvairių tipų turinį, pageidautina tuos tipus, kurie labiausiai patinka jūsų auditorijai. Pvz., kai kurie influenceriai skelbia savo informacijos santraukas tik apie pasirinktą interesų sritį, nemaišydami įrašų apie savo asmeninį gyvenimą, o kiti – atvirkščiai.

  • Būkite reguliarūs ir nuoseklūs:

Kai nuspręsite, kokio tipo turinį skelbsite, turite nustatyti savo įrašuų paskelbimo dažnumą ir tvarkaraštį. Dauguma socialinės žiniasklaidos platformų algoritmų teikia pirmenybę paskyroms, kurios skelbia reguliariai, o tai ypač pasakytina apie „Instagram“. Norint padidinti matomumą “Instagram”, reikia reguliariai skelbti skelbimus. Galite pasirinkti skelbti turinį kasdien, kas savaitę arba bet kokiu kitu jums patogiu dažnumu. Prieš priimdami sprendimą, taip pat turėtumėte apsvarstyti platformą, nes, pvz., „Twitter“ yra dinamiškesnis ir reikalauja didesnio paskelbimo dažnumo.

  • Bendraukite su savo auditorija:

Kai pradėsite skelbti turinį socialinėje žiniasklaidoje, dažnai sulauksite teigiamų arba neigiamų įvertinimų ir komentarų apie savo įrašus. Jei norite būti įtakingu asmeniu, svarbu susisiekti su savo sekėjais, t.y. negalite ignoruoti šių komentarų. Gera praktika yra atsakyti į komentarus ir visus klausimus, kuriuos jums užduoda jūsų sekėjai. Taip pat galite tiesiog pažymėti „patinka“ prie jų komentarų, kad parodytumėte savo dėkingumą. Kitas būdas bendrauti su auditorija – užduoti jiems klausimą ir pradėti pokalbį abipusiai dominančia tema. Tai padeda užmegzti asmeninius ryšius su auditorija ir sustiprinti jūsų, kaip įtakojančio asmens, poziciją.

  • Praneškite prekės ženklams, kad esate atviri bendradarbiavimui:

Paskutinis žingsnis link jūsų siekio tapti influenceriu yra paskelbti apie tai pasauliui. Turite paskelbti apie save kaip apie influencerį, kuris domisi bendradarbiavimu su prekių ženklais. Tai galite padaryti savo biografijoje parašydami, kad esate influenceris ir domitės bendradarbiavimu arba pateikdami kontaktinius duomenis, kad jie galėtų lengvai su jumis susisiekti.